De kern Neer heeft een paar verborgen toeristische pareltjes, zoals de bierbrouwerij, het klooster Keizerbosch en een oude Friedesse watermolen. De molen is gelegen op een schitterend plekje midden in het dorp. Een bezoek aan het historische dorpscentrum met imposante kerk, voormalige gemeentehuis en fraaie historische panden en geveltjes is daarom een aanrader.
In de omgeving van het dorp kunt u onder meer genieten van de prachtige vergezichten over de Maas en van de Neerbeek met zijn vistrappen.

Bij het clubgebouw staan gratis twee fietsen ter beschikking.

Belangrijke telefoonnummers:

Algemeen alarmnummer: 112

Algemeen meldpunt calamiteiten
(geen spoed, wel politie):

Ambulance (niet spoedeisend): 077 – 357 57 57

Brandweer (niet spoedeisend): 077 – 356 56 56

Alarmnummer dierenmishandeling en dieren in nood: 114

Huisartsenpraktijk Neer
Kerkplein 5
6086 BK Neer
Telefoon: 0475 – 59 13 19
Fax: 0475 – 59 21 04
Receptenlijn: 0475 – 51 03 52
Spoednummer: 0475 – 59 52 64

Voor meer info en foto’s mbt het hoog water van juni 2021 klik HIER

Het terras bij het clubgebouw is uitgebreid en voorzien van plantenbakken en twee grote parasols Klaar dus om onze gasten de gelegenheid te bieden, met een prachtig uitzicht over de Maas, te genieten van een verfrissend drankje.

FIETSPUZZELTOCHT.

In opdracht van de gemeente Leudal is er een fietspuzzeltocht gerealiseerd. Deze blijft 1 jaar lang actief  en is te vinden op de site https://vanschijndeladvies.nl/fietsen/fietstocht-senioren.
Beslist de moeite waard en een uitstekende mogelijkheid het prachtige Leudal te leren kennen!

Aanvullende informatie:

LID WORDEN?
Om lid te worden van WSV Hanssum dient u minimaal 18 jaar te zijn en te wonen in een van de volgende kernen: Roggel, Neer, Heibloem, Grashoek, Helden, Panningen,Beringe, Heythuysen, Baexem, Kelpen, Kelpen-Oler, Grathem, Haelen, Buggenum, Nunhem, Horn en Meijel.
Bent u jonger dan 18 jaar en woont u in een van deze kernen kunt u jeudlid worden.
Woont u niet in een van deze kernen kunt u gastlid worden indien u door het bestuur als zodanig wordt toegelaten.

• In onze haven is de Algemene Gedragscode voor de Watersporter van toepassing.
  • In de haven geldt het door de vereniging opgestelde Havenreglement.
  • In de haven geldt een maximum vaarsnelheid van 5km per uur
  • Aanwijzingen van de havenmeester dienen direct opgevolgd te worden

Bovendien is voor hellinggebruikers het “Reglement Hellinggebruiker WSV Hanssum” van toepassing. Dit Reglement kunt u via onderstaande knop openen/downloaden.